Primary Advertiser

הטריק שלנו לעוף עסיסי ופריך בתנור

בסופו של דבר מה כולם אוהבים? עוף עם תפוחי אדמה בתנור, כזה שמכניסים לתנור בלי לעבוד קשה ויוצא שחום, עסיסי ופריך, לנו יש את הפתרון הזריז, הפשוט והקצר ביותר להכנה של תבנית עם כמה פולקע'ס בתנור, כזאת שתמיד מצליחה

עוף וכרוב צלוי. דרור עינב
בסופו של דבר מה כולם אוהבים? עוף בתנור/דרור עינב

המחשבה על מה נכין לאכול מעסיקה את רובנו רוב הזמן, אבל עכשיו כשכולנו בבית בחסות הקורונה, יותר מתמיד. למי נשאר עוד כוח להמציא את עצמו כל יום מחדש במטבח? במיוחד אם יש גם ילדים בבית שלא פוסחים על אף ארוחה ומה שבינהן. ואם תהיו רגע כנים עם עצמכם גם ממש אין צורך, כי בסופו של דבר מה כולם אוהבים? עוף עם תפוחי אדמה בתנור, כזה שמכניסים לתנור בלי לעבוד קשה ויוצא שחום, עסיסי ופריך.

אז זהו שלא תמיד. תבנית עם עוף וירקות שיצאה זה עתה מהתנור יכולה להיות חגיגה אמיתית, אבל באותה מידה עוף שיוצא לא עשוי או יבש יכול לגרום לאכזבה. אז מה עושים?

עוף צלוי עם בטטות. דרור עינב, דרור עינב
חגיגה אמיתית שיכולה בקלות להפוך לאכזבה. עוף עם בטטות/דרור עינב, דרור עינב

לכל אמא יש את הטריק שלה ולכל שף את הסוד שלו. יש כאלה שאוהבים לבשל אותו ממש כמו עוף מכובס ורק אז לצלות בתנור, יש מי שנוהג לטגן אותו תחילה או להשרות אותו במי מלח. אחרים אוהבים פשוט לשכוח אותו לכמה שעות טובות בתנור בחום נמוך כמו בחמין של שבת עד שהוא נופל מהעצם.

אבל לנו יש את הפתרון הזריז, הפשוט והקצר ביותר להכנה של תבנית עם כמה פולקע'ס בתנור. כזו שלא מצריכה התארגנות או מחשבה מראש ולוקחת את מינימום הזמן האפשרי בתנור הביתי. ככה תעשו את זה:

עוד בוואלה!

תמיד מצליח: 10 מתכונים חגיגיים (וקלים) עם עוף

לכתבה המלאה

מתחילים הכי חם ואז מגבירים

הסוד הוא דווקא בחום הגבוה. חממו את התנור ל-200 מעלות. בינתיים הכינו את המרינדה שאתם אוהבים לצפות בה את העופות (אנחנו אוהבים לשים הרבה חרדל, מעט דבש או מייפל, אפשר מעט רוטב ברביקיו, מלח פלפל ופפריקה).

מצפים היטב שוקיים/כרעיים עם העור (!) במרינדה ומסדרים בשכבה אחת עם רווחים בתבנית מעט עמוקה. לתוך הקערה בה נותרו שאריות המרינדה זורקים ירקות שאוהבים: קוביות לא גדולות של תפ"א (תפ"א קטנים שלמים רצוי לבשל לפני) , שמיניות בטטות, רבעי פרוסות של דלעת מכל סוג, מקטעים של גזר (אין צורך לקלף אף אחד מהירקות) שמיניות של כרוב, פרחי כרובית בינוניים, רבעי בצל, שיני שום בקליפתם ועוד. יוצקים מעליהם עוד מעט שמן זית ועוד קצת מלח ופלפל. משקשקים בקערה שיכוסו היטב בשאריות המרינדה והתבלינים ומסדרים בתבנית בין העופות. יש להשתדל שגודל התבנית תתאים לכמות. כל עוד כל הירקות והעופות יסודרו בשכבה אחת אחידה ולא יעלו אחד על השני כולם יקבלו מעטה שחום ופריך.

מניחים מעל הכל נייר אפייה ומעליו יריעת רדיד אלומיניום גדולה שתכסה ותאטום היטב את התבנית. מכניסים לתנור ל-40 דקות. מוציאים ובודקים שהירקות רכים בנעיצת סכין והעופות (שעדיין בעלי גוון בהיר מאוד) נראים עסיסיים מאוד. אם צריך מחזירים מכוסה ל-10 דקות נוספות.

עכשיו מגבירים. מעלים את חום התנור ל-230 מעלות (אחרי שתכינו כמה פעמים תגלו שאפשר אפילו ל-250), מסירים את הכיסוי ומשחימים ל-30 דקות נוספות או עד שהעור של העוף מקבל גוון שחום ומראה קריספי וכך גם הירקות. מגישים ואוכלים מיד.

לא אוכלים מיד? אל תשאירו את התבנית בתנור מכובה, העוף עשוי להתייבש שם. הוציאו מהתנור ולפני שאוכלים חממו שוב בחום של 230 מעלות לכמה דקות . אם חשובה לכם הפריכות, עדיף לא לכסות בנייר כסף אחרי שהוצאתם את התבנית מהתנור בעוד חמה. האדים יהרסו מעט את הפריכות.

  • עוד באותו נושא:
  • עוף
  • מתכון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully