Primary Advertiser

נשארתם עם תפוחים מראש השנה? קבלו את הקינוח המושלם של רות אופק

רות אופק, בשיתוף אסם

22.9.2020 / 7:56

בלוגרית האוכל מציגה את המנה שתסגור לכם את הארוחה המשפחתית הבאה ומספרת על האוכל שהיא לא מוותרת עליו בשום חג

רות אופק ארוחת חג אסם. צילום: אפיק גבאי, סטיילינג: קינן בסל,
רות אופק ארוחת חג אסם/צילום: אפיק גבאי, סטיילינג: קינן בסל

רות אופק היא אם לשלושה ילדים, עורכת דין ומתפעלת את בלוג האוכל שלה, "שמח במטבח", בו היא מציגה מנות מכל הסוגים ובכל הטעמים והכל פשוט ולהכנה ביתית.

כמה מילים על המנה שבחרה להכין: קרמבל תפוחים הוא קינוח קליל יחסית, שבעיניי מושלם לסיומה של ארוחת חג עתירת מאכלים כבדים. תחתית של תפוחים שמתקרמלים להם בתנור בתערובת וניל וקינמון ומעליהם פירורי קרמבל שאני מסוגלת לזלול כמו שהם בכפית מרוב שהם טעימים. ההכנה שלו פשוטה וקלה ולא מצריכה ניסיון מיוחד באפייה והוא תמיד סוחף מחמאות מהאורחים שלי בסוף כל ארוחה. אפשר להגיש אותו עם גלידת וניל או סורבה (למי ששומר על הכשרות) ואין בעיה גם להכין אותו בגרסת פרווה. הוא יוצא נהדר בכל מקרה.

על אילו מנות לעולם לא תוותרי בחגים?

בכל ארוחה חגיגית תמיד יהיה לנו על השולחן אוכל פרסי מסורתי של אמא שלי ובמיוחד אורז (רצוי כמה סוגים) וחורשט סבזי שזה נזיד ירק חמצמץ. בכל ארוחת חג השולחן שלנו עמוס מאכלים, אבל מבחינתי אי אפשר לחגוג בלי האוכל הפרסי של אמא שלי וגם אם לא הספקתי ליהנות מהאורז והחורשט באותה ארוחה אני לוקחת בטייק אווי ונהנית מהם בחג השני.

איזה מתכון הפך עם השנים למתכון הכי מזוהה איתך בארוחות החג המשפחתיות?

תפוחי אדמה דפוקים. תפוחי אדמה שאני מכינה בשיטה מיוחדת שבה "דופקים" עליהם לפני שהם נכנסים לתנור והם נמעכים, מתבקעים ובאפיה יוצאים קריספיים בטירוף. כבר שנים שתמיד מבקשים שאביא את תפוחי האדמה הדפוקים לארוחות החג.

איזו מנה לעולם לא תכיני לחג ולמה?

לא תתפסו אותי מכינה מנה עם חצילים. לא לחג ולא ליום יום. פשוט כי אני ממש, אבל ממש לא אוהבת חצילים (ובחיי שניסיתי לטעום מלא פעמים). לשמחתי אימא שלי אלופה בהכנת מאכלי חצילים ולכן מי שאוהב יוכל ליהנות מהם בשולחן החג (רק לא ממעשה ידי).

מה הטיפ שלך לאירוח ארוחת חג?

אירוח בחג הוא מאוד מאתגר, והטיפ שלי שיאפשר להתארגן לחג בלי לקרוס הוא להיערך מראש עם המנות. מה שאפשר להכין מראש עדיף להכין ולקרר או ולהקפיא ולפני הארוחה להפשיר ולחמם שיוגש "כמו חדש" (כמובן רק מאכלים שמתאימים לכך). ככה אפשר להכין תבשילים, מאפים וקינוחים אפילו שבוע-שבועיים לפני (הדוגמה הכי קלאסית היא המרנגים שנשמרים חודשים בקופסה סגורה או במקפיא ומאפשרים הכנת פבלובות מראש). ככה אפשר להתארגן לארוחת החג ברוגע יחסי ואפשר ליהנות מהארוחה יחד עם האורחים.

מה היית ממליצה להכין לחג למי שאינו בשלן? מתכון בטוח שתמיד מצליח

אם מדובר במתכון מתחום המנות העיקריות הייתי ממליצה על העוף המתקתק שלי בתנור. זה מתכון קל בטירוף (מהסוג שמערבבים הכל בכלי ומכניסים לתנור) שתמיד סוחט מחמאות. אם מדובר במתכון מתחום הקינוחים - קרמבל התפוחים שמופיע פה. מדובר בעוגה ממש קלה להכנה, שגם אופה מתחיל יוכל להצליח איתה והיא מסוג המנות שכולם אוהבים.

למתכון החג המלא של רות אופק

רות אופק, בשיתוף אסם
  • עוד באותו נושא:
  • ארוחת חג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully