Primary Advertiser

עיקרית שאסור לפספס: פרגיות ופטריות ברוטב מתקתק עם אטריות

חן מזרחי, בשיתוף אסם

21.9.2020 / 13:00

חן מזרחי, מבלוג האוכל "חן במטבח", עם המתכון שיעשה לכם את החג הזה - מלא בטעמים וריחות נהדרים. ואיזה מאכל היא תמיד מכינה לארוחות משפחתיות?

חן מזרחי ארוחת חג אסם. צילום: אפיק גבאי, סטיילינג: קינן בסל,
חן מזרחי ארוחת חג אסם/צילום: אפיק גבאי, סטיילינג: קינן בסל

חן מזרחי היא בעלת הבלוג "חן במטבח", בו ניתן למצוא מתכונים שונים, כולל כאלה שמתאימים לחגים ועוד שלל אפשרויות. היא אם לארבעה, ממוצא טוניסאי/רומני ומבשלת אוכל "ישראלי" כהגדרתה.

כמה מילים על המנה שבחרה להכין: המתכון הזה התחיל בתור תבשיל של פרגיות עם פטריות, שהפך לאחד המתכונים הכי פופולריים אצלי באתר. הכנתי את התבשיל הזה לשולחן השבת וחשבתי מה אני יכולה לצרף כתוספת למנה. רציתי משהו מעניין וקל (ולא שוב אורז לבן). בישלתי אטריות ביצים, לא עד הסוף, עד שהן קצת קשות באמצע והוספתי אותן לתבשיל כדי שימשיכו להתבשל ברוטב המתקתק ולספוח את כל הטעמים הנפלאים. זו הפכה להיות אחת המנות האהובות אצלנו בבית, בעיקר כי היא טעימה, קלה להכנה, חגיגית ובעצם מרוויחים פה מנה אחת שהיא גם עיקרית וגם תוספת.

על אילו מנות לעולם לא תוותרי בחגים?

זאת שאלה מאוד קשה כי בכלליות אני מאוד אוהבת אוכל מתוק, בעיקר כזה שמשלב דבש או סילאן (משהו שחובה אצלי במטבח!), אבל אם אני ממש חייבת לבחור אז כמובן שיהיו חלות טריות מעוצבות לחג, ובצלים ממולאים, שזה משהו שתמיד מתחסל מאוד מהר, וזאת מנה שאני נהנית להכין במיוחד. יש משהו מרגיע בהכנה של הבצלים לקראת המילוי - קצת כמו ריפוי בעיסוק.

איזה מתכון הפך עם השנים למתכון הכי מזוהה איתך בארוחות החג המשפחתיות?

פה אני ממש לא צריכה לחשוב הרבה על התשובה. מי שמכיר אותי ישר חושב על קובה, כי זה ה-מאכל שאני מכינה למשפחה וחברים. אני אפילו אגלה משהו שלא רבים יודעים עליי, אבל לפני שפתחתי את חן במטבח היה לי עסק קטן למכירת קובות מעשה ידי. מצאתי את עצמי עומדת במטבח ומגלגלת מאות קובות ביום ועדיין לא עמדתי בביקוש... המתכון המיוחד שלי לקובה עדיין לא עלה לבלוג, אבל שווה לחכות! יש לי אחלה טיפים למנת קובה מושלמת.

איזו מנה לעולם לא תכיני לחג ולמה?

בגדול אני לא חסידה גדולה של מנות שמצריכות הכנה או הרכבה מסובכת ממש לפני ההגשה. הפילוסופיה שלי במטבח היא שהכל נעשה ברוגע ובלי לחץ, ולכן תמיד אעדיף מתכונים שניתן להכין מראש, ולהשאיר את השעות לפני כניסת החג לזמן של נחת עם המשפחה. התחושה הזו שהחג בפתח והכל מוכן להגשה לשולחן הרבה יותר חשובה בעיני מאשר איזו מנה כזו או אחרת.

מה הטיפ שלך לאירוח ארוחת חג?

הטיפ העיקרי שלי הוא - אם אתם רגועים ונינוחים, גם האורחים שלכם ירגישו ככה! אף אחד לא אוהב להגיע לארוחת חג בה המארחים לחוצים וכל הזמן דואגים לגבי מה שקורה במטבח. הכי טוב לתכנן את התפריט מראש ולבחור כמה שיותר מנות שאפשר להכין מראש, כמו תבשילים וסלטים מבושלים. יש מנות שרק משתבחות ממנוחה במקרר. יש גם הרבה דברים שאפשר אפילו להוציא מהקפאה, כמו עוגות בחושות, חלות, ועוגות שמרים, וכך חוסכים יותר זמן בטירוף שלפני החג. בסופו של דבר, בנוסף לאוכל שחשוב שיהיה טעים ומפנק, אני אוהבת להקדיש לאורחים שלי את מירב תשומת הלב, ולתת להם את התחושה שהם באו להעביר ערב נעים, נינוח ומלא באווירת חג.

מה היית ממליצה להכין לחג למי שאינו בשלן? מתכון בטוח שתמיד מצליח

המתכון שלי לצלי כתף שלם בתנור זה אחד המתכונים הכי קלים שיש, ומצד שני הוא מאוד מרשים! יש פה מעט מאוד עבודה. מתבלים את נתח הבשר ואת כל העבודה הקשה עושה התנור בצלייה איטית וארוכה על חום נמוך. מנה עיקרית מרשימה וקלה שלא תעשה לכם כאב ראש, ושתקבלו עליה המון מחמאות.

למתכון החג המלא של חן מזרחי

חן מזרחי, בשיתוף אסם
  • עוד באותו נושא:
  • ארוחת חג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully