Primary Advertiser

התבשיל שיעשה את החג: אושפלו פתיתים ודלעת של עז תלם

עז תלם, בשיתוף אסם

1.10.2020 / 9:15

בלוגר האוכל מציע לכם מנה שלא נתקלים בה בכל שנה על שולחן החג, וחבל שכך, כי ברגע שתטעמו רק תרצו עוד. וגם: ההמלצה שלו לדבר הכי קל ומוצלח שאפשר להכין לחג

עז תלם ארוחת חג אסם. צילום: אפיק גבאי, סטיילינג: קינן בסל,
אושפלאו פתיתים ודלעת/צילום: אפיק גבאי, סטיילינג: קינן בסל

עז תלם התפרסם בזכות בלוג האוכל המצליח "The Kitchen Coach". אחרי שלוש שנים כטבח במסעדות, הוא החל לא רק לחקור את האוכל, אלא גם לכתוב עליו במגוון מקומות וממשיך לעשות זאת עד היום. בבלוג שלו תוכלו למצוא, לצד המתכונים, גם מדריכי "קואצ'ינג במטבח" שיעזרו לכם להסתדר בקלות.

כמה מילים על המנה שבחר להכין: אושפולו הוא אחד מתבשילי הדגל באוזבקיסטן - מנת אורז בשרית עשירה מאוד שמכילה גזר, צימוקים ותבלינים. לפני כמה שנים ראיתי באינסטגרם של אהרוני, שטייל שם, שיש מקומות בהם מגישים את האושפולו בתוך דלעת, ומכאן נולד הרעיון לעשות גרסה טבעונית בה הנסיכה הכתומה תקבל את מלוא תשומת הלב. במקום אורז השתמשתי בפתיתים עם בורגול - יש להם מרקם נהדר ומעניין שמרגיש מאוד חגיגי. אל תוותרו על הקינמון, הוא משתלב מצוין עם הדלעת ונותן למנה ניחוח מיוחד.

על אילו מנות לעולם לא תוותר בחגים?

בארוחות ראש השנה אני שם דגש על סימני החג: לוביה, כרישה, דלעת, דבש, רימון, גזר, ראש, תמר. מעבר לעובדה שאנחנו מברכים עליהם, אני משתדל לשלב את חומרי הגלם כמה שיותר בתפריט. ביום כיפור תמיד נאכל מרק עוף עם אטריות. סוכות זה חג יותר משוחרר, אין שם מנות קבועות. אני ממשיך עם הסימנים של ראש השנה, רק באווירה נינוחה יותר.

איזה מתכון הפך עם השנים למתכון הכי מזוהה איתך בארוחות החג המשפחתיות?

קציצות כרישה וקציצות מנגולד. אני משלב אותן בברכות כאמור, וגם הילדון הקטן שלנו ממש אוהב אותן.

איזו מנה לעולם לא תכין לחג ולמה?

צ'יפס, פלאפל, מנות שפחות קשורות לאווירת החג.

מה הטיפ שלך לאירוח ארוחת חג?

להכין כמה שאפשר מראש. מנות רבות אפילו משתבחות אחרי לילה או שניים במקרר - סלטים כמו מטבוחה וסלט כרוב, תבשילים כמו חריימה, קציצות ברוטב ותבשילי בשר. חשוב גם לפרק את רשימת ההכנות למשימות קטנות שקל לבצע, ככה שבארוחת החג נשאר רק לחמם, לערבב כמה סלטים ולהגיש.

מה היית ממליץ להכין לחג למי שאינו בשלן? מתכון בטוח שתמיד מצליח

ירקות בתנור. דרך קלה ופשוטה לסגור מנה בלי מאמץ.

למתכון החג המלא של עז תלם

עז תלם, בשיתוף אסם
  • עוד באותו נושא:
  • ארוחת חג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully