Primary Advertiser

באווירה מיוחדת: עוף עם ירקות בתנור בסגנון סיני של יונית צוקרמן

יונית צוקרמן, בשיתוף אסם

10.9.2020 / 11:54

הבלוגרית מכניסה סטייל שונה לארוחת החג שלכם, עם מנה שלא רק נראית, אלא גם מריחה מצוין. ואיזו מנה היא מסרבת להכין לחג כבר 20 שנה?

יונית צוקרמן ארוחת חג אסם. צילום: אפיק גבאי, סטיילינג: קינן בסל,
יונית צוקרמן ארוחת חג אסם/צילום: אפיק גבאי, סטיילינג: קינן בסל

את יונית צוקרמן תמצאו בבלוג "מלכת המטבח". היא מעידה על עצמה שגדלה בבית מרוקאי, הם "המון בישולים ואהבה גדולה למטבח". הבלוג שלה מלא במטעמים מכל הגוונים והסוגים, עם הצעות מיוחדות לשבתות וחגים, כמו גם למנות עיקריות, קינוחים, תוספות ועוד.

כמה מילים על המנה שבחרה להכין: המנה שלי היא מגש עוף חגיגי וצבעוני, עם המון ירקות במרינדה סודית שכולם בבית הולכים לאהוב. מי שרעב יותר יכול לאכול את הירכיים ומי שפחות, את הפולקע. הטריק? ככל שתשאירו את העוף במרינדה יותר זמן, הוא יקבל צבע עמוק ומעניין יותר. במהלך האפייה אני ממליצה לצקת פעם או פעמיים מהרוטב בחזרה על העוף והירקות. כך הכל יוצא עסיסי וזהוב.

על אילו מנות לעולם לא תוותרי בחגים?

סיר דגים טריים בראש השנה, תבשיל שקמפה (ריאות) בשר ראש, טנזיה ופסטייה. אלה מנות מסורתיות ומשפחתיות, שבכל חג מחדש יש להן דרישה ואף הזמנה מיוחדת.

איזה מתכון הפך עם השנים למתכון הכי מזוהה איתך בארוחות החג המשפחתיות?

המתכון מנצח שלי הוא אסאדו בקלי קלות. מתכון קליל, טעים וחגיגי, שבכל חג הרבה אנשים מכינים ולאחר מכן אני מקבלת תגובות חמות ומחמיאות.

איזו מנה לעולם לא תכיני לחג ולמה?

גפילטע פיש ורגל כרושה. בעלי ואני נשואים כבר 20 שנים והוא לא מפסיק לבקש ממני בכל חג מחדש להכין גפילטע פיש. הוא קונה לי קרפיון טחון ו-20 שנה שאני מכינה מזה רק קציצות חריפות.

מה הטיפ שלך לאירוח ארוחת חג?

אני חושבת שהכי חשוב זה סדר וארגון מראש. בכל חג שואלים אותי איך אני מגיעה מאופרת, מסודרת ורגועה. אני פשוט עושה כמעט את כל ההכנות מראש. כל מה אפשר להכין מראש, תכינו. זה יחסוך לכם זמן, לחץ והרבה כאב ראש. למשל: צלי בשר אפשר להכין גם 10 ימים מראש ולהקפיא. כנ"ל לגבי קציצות, שביום החג ניתן להפשיר ולהוסיף להן לרוטב. אפילו סלטים - חותכים את הירקות, מכסים בניילון נצמד, את הרוטב מכינים בצד ובערב החג רק עושים את החיבורים. לגבי קינוח, סוד קטן - עוגת דבש הרבה יותר טעימה שלושה ימים אחרי ההכנה. תכינו את העוגה יום או יותר לפני החג וגם עם הקינוח סיימתם.

מה היית ממליצה להכין לחג למי שאינו בשלן? מתכון בטוח שתמיד מצליח

אני ממליצה להכין מתכונים יחסית קלים, לא מאוד מורכבים, לא דורשים מיומנות גדולה במטבח ועם זאת תמיד מצליחים, טעימים וגם חגיגיים. באסאדו בקלי קלות או עוף שלם עם מלח גס - התנור עושה את העבודה. לצד זה אפשר להגיש סלט שתמיד מנצח עם רוטב טעים.

למתכון החג המלא של יונית צוקרמן

יונית צוקרמן, בשיתוף אסם
  • עוד באותו נושא:
  • ארוחת חג
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully